Saturday, February 21, 2009

And the Oscar goes to...

Oscar toreni pazar aksami canli yayinlanacak, Golden Globe'u da bu sene kacirmayip seyrettik, Oscar'i da merak ediyorum acikcasi. Aralarinda nerdeyse hepsini gordum bir Doubt'i gorme firsatim olmadi. Bunlardan en iyi filme ve daha bircok odule aday gosterilen "Slumdog Millionaire" bir David Boyle filmi, adam Ingiliz, oyuncular Hintli ama film eglenceli ve macera dolu. Biz ilk gosterildigi hafta gitmistik, aylar oldu. Benim sinemamda oynuyordu:))) Bethesda Row Movie Theatre, Amerika'da gecirdigim yillarimda benim hayatima anlam kazandiran bir yer. Burasi New York gibi degil, bagimsiz filmleri bulmak zor. Bir iste Bethesda Row, E Street Cinema bir de Avalon Theatre var DC cevresinde. New York ta bu tam bir tapinma, ordakiler hakkini veriyorlar bagimsiz sinemanin, zaten kargasasi bir tarafa da sanat icin NY ta yasamak cok isterdim.



Slumdog buyuk bir ihtimalle en iyi film odulunu alacak. Benjamin Button'da ayni dalda oscar adayi, eglenceli o da, iyi vakit geciriyorsun biraz uzun olmasina ragmen. Ama ben en iyi film secmezdim acikcasi. The Reader'da Kate Winslet'in filmi, o da guzel bir film ve bence Kate Oscar'i alacak. Golden Globe'da ne kadar sasirmisti odul aldigini duyunca. Hem de iki odul. (Revolutionary Road, The Reader)

En iyi erkek oyuncuda Mickey Rouke diyorum cunku tam bir loser olmus, hakkini vermis. Ben filmi de cok begendim belki tam moddaydim o sirada, offffff yaa diye diye seyrettim. Ama cekimini de cok begendim. Cok seviyorum oyle teknoloji kullanmadan cekilmis gibi olan filmleri. Rachel Getting Married'in cekimini de cok begendim mesela. Ne teknigiyse o, mutlaka bir adi vardir.

The Visitor filmi gecen senenin filmi aslinda. Independent & Foreign film kategorisinde cok hos bir filmdi. Richard Jenkins en iyi erkek oyuncu olur mu bilmem, cok iyi oynamisti ama bu islerin oylamasi biraz ilginc oluyor.


Penelope'da en iyi yardimci kadin oyuncuyu alsin, ben Vicky, Christina, Barcelona filmine taptim. Zaten Javier Bardem denen adam nedir ya oyle, karizma, karizma, karizma. Bir sayfa bu adamla ilgili yazi yazabilirim, oyle bir potansiyel yaratti bende. Filmi de iliskiler acisindan "must see" olarak goruyorum. Woody Allen'in Match Point'ini de cok begenmistim bu ikinci cok cok begendim oldu. Aferin len Woody!