Saturday, February 7, 2009

Guzel bir Subat gunu


Hava manyak guzel. Boyle havalari hic kacirmam hemen hava almaya cikarim. Programli olarak yuruyorum. Yapabildigim en iyi spor bu, ve belki de en yararlisi. Takiyorum Ipod'i kulagima minimum yarim saat cogunlukla bir saat tempolu yuruyorum. Nefes tekniklerine ozen gostermeye calisiyorum. Ne kadar moralim bozuk olursa olsun bu yuruyuslerin sonunda modum hemen degisiyor, bir iyimserlik, bir mutlu olma halleri... Giden baska donen baska. Depresyon ilaclari kullananlar size sesleniyorum, butun o tabletleri birakin, spor yapin. Ne sporu, ne yapabiliyorsan onu, ama yapmak sartiyla. Kirk yilda bir yapilan sporun pek de bir katkisi yok mutlu olmaya.

Gym salonlarinda da spor yapmaya karsiyim ben, tabii olanaklar dahilinde bu, ama eger temiz hava alabileceginiz bir ortam varsa, bu kapali, ter kokan salonlardan cok daha iyi. Aldiginiz bir damlacik oksijen bile beyninize inanilmaz yararli.

Yuruyusumden sonra eve geldim, karnim ac ama cok ac degil. Ne yiyim, hemen sipsak yapmam gerek, oyle uzun uzadiya oglen yemek yap bir de aksam kocama tekrar yap, pek bana gore degil. Butun gun mutfaktan cikmamak demek o, o zaman zevk degil eziyet gibi oluyor acikcasi.

Neyse Whole Foods'tan(bu organik marketten daha cooook soz edicem, benim icin "the one and only") aldigim suzme yogurdun(suzme yogurt gercekten, yunanlilar yapmis, trans fat sifir) icine dereotu dogradim, dereotlari da organik bu arada dikkatinizi cekerim. Dereotu inanilmaz bir kalsiyum deposu, bunu biliyor muydunuz? Bir tatli kasigi dereotu, bir bardak sutun 1/3 u oraninda kalsiyuma sahip.

Suzme yogurt icine dogradigim dereotu, bir dis sarimsak (kucuk kucuk kestim), zeytinyagi (extra virgin-cold pressed), al sana iki dakikada inanilmaz guzel bir meze.

Iki kucuk patatesi de kabuklariyla beraber kizarttim cok yuksek olmayan ateste. Patatesler de organik, yoksa kabuguyla kizartmazdim, ama esas vitamini de kabugunda aslinda. Patatesin yanina organik hardal. Hardal alirken icinde turmeric olanina dikkat edin. Bunun yararlari saymakla bitmiyor. Kanseri onlemede, bagirsak hastaliklarinda, Alzheimer, Parkinson'da...Andrew Weil sitesinde soz etmis, link ediyorum.
http://health.yahoo.com/experts/weilhealthyliving/102/amazing-turmeric/

Simdi ben aklimca sunu yapmaya calisiyorum, patates kizartmasi her ne kadar zeytinyaginda, normal ateste kizartsam bile biraz zararli. Bu zarari yaninda turmericli hardal yiyerek kapatiyorum. Yani tabii yedigim de cok cok zararli degil yani icinde trans fat olan yagda kizarmamis bir kere patatesler. Ama illa ben patates kizartmasi yiyemem diyemem yani hayatimda da, seviyorum, disarda cok cok nadir yiyorum. Evde ben yapinca neden olmasin?