Thursday, February 5, 2009

Bloguma baslarken...


Washington DC de havalar son iki gundur soguk ama gunesli. Buna raziyiz dedirtiyor insana, gunes olsun da...


Bu aksam halen okumakta oldugum "Outliers" isimli kitabin yazari geliyor Avalon Theatre'a, okuyuculariyla bulusmaya... Bu unlu yazar Tipping Point ve Blink in de yazari ayni zamanda. Malcolm Gladwell! Bu aksam yer bulabilmeyi cok istiyordum ama iki saniye once ogrendigim kadariyla "full" yani yer mer yok, kimse benim gibi son dakikaya birakmiyordur tabii, gunler oncesinden aramislardir. Sinir oldum simdi kendime. Arasana onceden:(((


Arkadasimlarim arasinda ozellikle nutrition ve wellness konusunda "ucuk" olarak biliniyorum. Aslinda kendimi cok da ucuk gormuyorum, dikkat ediyorum diyelim. Gecen seneden beri bu konuda dersler aliyorum, iyi oluyor, inanilmaz yeni seyler ogreniyorum bir kere, mantigini kavriyorum ve vucudun reaksiyonlari, yiyeceklerin molekuler yapisi hakkinda her seferinde agzim acik kaliyor. Aslinda blogumda da ozellikle bu bilgileri paylasmak istiyorum.


Iste bunlardan biri;


Hemsireler sagolsun, bilime inanilmaz katkida bulunuyorlar, butun arastirmalara hemen hemen katiliyorlar Amerika'da. Boyle bir kurulus olusturmuslar zaten.


Harvard'in yaptigi ve halen devam etmekte olan arastima yaklasik 100,000 hemsireyi 30 sene boyunca izlemis, izlemeye de devam ediyor. Yasam stillerinde yarattiklari 5 degisiklik ile bunu yapmayan diger insanlara gore %83 evet yanlis duymadiniz %83 oraninda daha az kalp krizi geciriyorlar bu azimli hemsireler. Nedir bu yaptiklari 5 degisik sey peki?


- Sigara icmiyorlar

- Egzersiz yapiyorlar

- Asiriya kacmadan alkol tuketiyorlar

- Kilolari normal

- Saglikli besleniyorlar

Bu kadar:)))))) EEEE, herhalde diyorsunuz. Cok kolay da gozukuyor, ama sigara icen birine sigarayi birakmak kolay degil; tombul birine zayifla demek cok ic acici degil. (Tecrubeyle sabittir. Ozel hayatim ile ilgili detaylari yeri geldikce deginicem ancak "I have a chubby hubby")Ama %83 de cok buyuk bir oran bunu da kabul edelim. Elimizden geleni vucudumuzu egiterek yapalim diyorum. Hedefler koyarak kucuk kucuk...