Saturday, February 14, 2009

Ben's Chili Bowl


Sevgililer gunu... Cok uzun yillardan benim icin pek birsey ifade etmiyor ama sevgilim olmadan gecirdigim sevgililer gunlerini de bilirim(buna cok dikkat etmisimdir, sayisi cok degil yani) igrenc birsey. Bir kere oyle bir baski altindasiniz ki her yerden firtlayan kirmizi kalpler, cikolata, hediye paketleri, cicekler. Bana ne kardesim kutlamiyorum deme sansiniz yok. Nasil oluyor o kutlamama durumu ancak kendinizi eve kapatirsiniz belki...Eger o gun disari cikarsaniz tek basiniza, butun ciftler (ki herkes cifttir o gun sizden baska), size boyleeee "ahhh canim" der gibi bakarlar ya da size oyle gelir, her ikisi de olabilir:)))


Ama bu bin tonluk baski disinda benim icin yilin diger gunlerinin huzurlu ve mutlu gecmesi daha onemli. Yani boyle tak diye yapilan ani surprizler, eve gelen bir cicek, bir kart, bir opucuk beni daha cok mutlu ediyor. Zaten asiriliklarin hepsinden siyrilmaya calisiyorum, o yuzden oyle pirlanta, luks tuketim esyasi gibi sizi sebepsiz yere zorlayici arac ve gereclerden hemen hemen kendimi kurtarmis bulunuyorum, bunu biraz da son senelerde Amerika'da yasamama borcluyum. Turkiye'ye donunce bazen sirf bu yuzden ben burda yasamak istemiyorum diyorum. Burda yaptigimi Turkiye'de neden yapamiyorum valla o da mechul ama yapamiyorum iste. Hoooop diye o kiskaca giriveriyorum ki cok da oyle "ortamlarda" lay lay lom halim de yok.


Tabii bugunu de boyle evde gecirmek istemeyebilirim, degisik bir sey yapmak istiyorum. Ben's Chilli Bowl'a gitmek istiyorum mesela. Obama da gittikten sonra iyice populer oldu. Biz hic gitmedik. Travel Channel'da bine yakin izlemisligim var, o yuzden sanki gitmissim havasi verebiliyorum. Virane ama bir o kadar da unlu bir yer burasi, Chilili hot dog lariyla meshur.
Normalde hot dog - mat dog yemiyorum da bugune ozel yiyebilirim. Icinde nitrat var islenmis etlerin. Kanser yapici ajanlar aslinda bunlar. Salamin, sosisin icine pembe rengi veren maddeler. Esas islevi botulism denen oldurucu hastaligin bakterilerini onlemek. Ama iste sonunda kanser yapiyor bunlar. Hatta ve hatta ayda on ikiden fazla sosis yiyen cocuklarda normal yemeyen cocuklara gore dokuz kat daha fazla losemi goruluyormus. Vegi doglar var, bunlarda nitrat yok ama tadi nasil bilemiyorum, almaya da cesaret edemiyorum. Zaten biz eve salam, sosis, sucuk almiyoruz uzun zamandan beri. Kirk yilda bir de yiyim artik.