Wednesday, March 4, 2009

Recycle


Cumartesi aksami Georgetown'daydik. Nargileye gittik, sisha:)) Sigara kullanmadigimdan nargile icemedim fosur fosur ama Turkiye'yi hatirlattigi icin ortaminda kendimce costum.. Ondan once de bir puba gitmistik, mutfak kapandigi icin biranin yaninda atistirmalik birseyler bulamadik, ben de oyle bos bos icemiyorum. En son cips oldugunu soylediklerinde cok sevindim ama ben heyecanli heyecanli konusurken bir baktim ucmus:(((


Bu arada burda hala(!) herkes 8 tane daha(!) doguran kadini konusuyor. Bugun The View'da Dr. Phills konuktu, konu, kendini bile gecindirmekten aciz bir kadinin zaten(!) 6 cocugu varken 8 tane daha(!) nasil dogurabilmesiydi. Allahim ya bebeklerin babasi da yok bu arada. Burasi her ne kadar Amerika da olsa babasiz cocuk doguran, evlenmeden cocuk sahibi olan pek hos karsilanmiyor. Yani doguranlar var, bunlarin cogu African American(siyahi). Ama akli basinda African American'da yapmiyor bunu tabii, yapanlar egitim seviyesi dusuk, kendini dusunmeyen cocugun hayatini hiiic onemsemeyen tipler. Bazen de Hollywood yildizlari bunu yapiyor ama sonrada evleniyorlar ya da surekli bir baski oluyor "eee cocuk oldu evlilik ne zaman, evlen evlen evlen" diye(Nicole Richie-Joel Madden, Angelina Jolie-Brad Pitt)


Sadelesmeye takmis vaziyetteyim. Son uc aydir alisverise cikmiyorum(yemek haric), boyle surekli olanla yetinmek, daha basit ve sade yasamak, kendi kendime yetebilmek icin ufak capli bir arayistayim. Ekonominin kotu olmasi da bunda sebep oldu belki de "aman biraz daha kisiym param gitmesin" turunden ama bununla sinirli degil acikcasi. Sustainable living(bunu alternatif yasam olarak mi tercume ediyorlar inanin bilmiyorum) turunden birsey dalga dalga beni icine aldi. Kendim yapiyorum ya baskasi dikkat etmeyince de deli oluyorum. En basitinden "recycle" olayi. Ben plastik, kagit mutlaka ayiririm, apartmanda da onlarin kutulari var ve her katta bir oda buna ayrilmis vaziyette. Semt semt ayriliyor ve eger recycle yapmazsan ceza aliyorsun ama her belediyenin kurali farkli. Bazilari ceza yazmiyor. Boyle ev partisine falan gitmissek ve o kola kutulari, kagitlar bir yerde toplanmiyorsa deli oluyorum, tutamiyorum kendimi "recycle yapmak gerekmiyor mu?" cinsinden birsey soyluyorum. Fakat bilinc seviyesine mi bagli bu henuz kesfedemedim, heeee deyip zorla ya o sirada yapiyorlar ya da yapmak gerek ama yapmiyoruz cinsinden birsey soyluyorlar. Zor geliyor millete ayirmak.


Beyler, bayanlar, bir tane dunya var ve onun da icine ettik zaten, o yuzden herkes en azinda daha da icine etmemek icin gerekli ozeni gostersin. Cok yakin bir zamanda cesmeden akan "su" hayal olacak, temiz su ara ki bulasin haline gelecek. Herkes birini etkilese di mi? Bu soyledigimin de bir hayal oldugunu biliyorum:(((((