Thursday, March 19, 2009

This Moment on Earth


Su environment sorunlarina fazla dalmaya basladim! Isin icine girince durumun ne kadar vahim oldugunu anliyorsunuz. Aldigim derslerde uc tane de secmeli ders hakkim var, bunlari ecology ve environment tan yana kullanicam zamani geldiginde.

John Kerry ve Teresa Heinz Kerry "This moment on earth" isminde bir kitap yazmislar. Ben bu kitabi Johns Hopkins Universite Kampusunde bir sertifika programina katildigimda sansa Barnes Noble'dan "$1" almis ve cok sevinmistim:))) Bunun haricinde Virgina Woolf'un kitabini ve bir kac tane daha kitabi bu fiyata almistim. Havalara ucuyordum:))))) Eve gelince bir koseye koydum, surekli yeni kitap aldigim icin de bunlara sira gelmedi tabii. Neyse bugun baslicagim varmis Kerry'nin kitabina, iyi ki de baslamisim. Bir kere 2004 baskanlik seciminde bana cok silik gelen bir adaydi Kerry, Bush'a maglup oldu. Yuhhh. Ama adam ozunde iyi bir senator, ozellikle cevre konularinda da bayagi etkili aslinda. Karisi tarafindan hep ezildigini dusunmusumdur(servetiyle adami kopek yapti gibi geliyordu) ama bu kitapta karisini sevdim nedense. Yanlis degerlendirmisim diyim. Onun da cok umrunda:)))

Neyse bin tane alakasiz bilgiden sonra esas soylicegim dunyanin boku yedigi arkadaslar. Yani bir bilinclenme var ama bu yeterli olur mu bilmiyorum. Kullandigimiz her turlu temizlik malzemesi, parfum, deodarant, sampuan, tuvalet kagitlari, bebek diaperlari(bunlar hele inanilmaz kotuymus, bir kere plastik erimiyor ikincisi de uzeri silinmediginden bakteriler copluklerde yagmur yaginca topraga siziyor, ordan icme suyuna karisiyor) hem dunyanin mahvedilmesinde hem de bizim hastaliklarimizda bir numaraya oynuyorlar. Kitap; insanlarda kanser oranlari neden cogaliyor, erkek baliklar nasil disiye donuyor(insan cinsinde de ureme organlarinda sorun olan bin tane tip, ureyemeyen bir suru kadin erkek) ve de bunun gibi bin tane seyi acikliyor.

Bireysel olarak artik camasir suyu ve diger zararli temizlik malzemelerini kullanmama karari aldim. Green olanlardan alicam. En azindan ben ustume duseni yapiym da... Milletin de beynini yerim belki onlara da etkili olur.
"Dunya Su Forumu"na ev sahipligi yapan ulkemizde kac kisi gercekten bilincli, inanin dusunesim gelmiyor!!!