Saturday, March 28, 2009

Herseyden azar azar



Ne kadar cok protesto edilecek sey varmis meger. Environment la ilgili okudugum kitabin sonlarina geldim. Sunu soyleyebilirim ki Amerika her gun yenisini insa ettigi komur santrallariyla sadece Amerika'nin icine etmekle kalmiyor dunyanin da icine ediyor. Saka gibi geliyor ve hala bir suru insan umursamiyor ama su an butun onlemler alinsa ve CO2 salinimi tamamen dursa dahi dogaya verdigimiz tahribat o kadar buyuk ki duzelmesi yillar alacak. Dikkatinizi cekerim tamamen dursa diyorum. Cin ve Hindistan buyuyen ekonomileriyle zaten cok buyuk bir tehdit olustuyorlar, neyse ki ekonomi yuzunden isler bozuldu da boylece cevre daha az yara aliyor.
Okyanusun asit seviyesi feci derecede, buzullar eriyor, eridikce su seviyesi yukseliyor, buna bagli olarak da gunes isigini daha fazla emen su isiniyor. Isindikca eskiden mevsiminde iki uc tane olan kasirgalar katlaniyor. Televizyonu acin ve iklime bagli bir felakete rastlamadan bir haber programin sonuna gelebilecek misiniz? Dusunun bu onumuzdeki senelerde kat kat artacak ve cok daha buyuk bir siddetle devam edecek. Iklimbilimciler bunun siddetini bile su anda hesaplayamiyorlar cunku ongorulebilecek bir artis degil bu. Oyle bir hizda katlanarak gidiyor ki korkutucu boyutlara varmis vaziyette. Biz de hala soyleee mi yapsak boyleee mi yapsak. Danimarka en cevreci ulke, bu konuda basi cekiyor. 70li yillarin sonunda aldiklari onlemlerle petrole bagli yasamayi reddetmis ve sustainable energy leri kullanmaya baslamislar. Ruzgar ve gunes enerjisinden buyuk olcude yararlaniyorlar. Isin kotu tarafi bir ulkeyle hicbirsey olmuyor, ayni gemide oldugumuz icin diger ulkelerin yaptiklari ya da yapmadiklari yuzunden ongorulu ulkeler de gume gidiyor.

Bugun Ordegin Italyan Konsoloslugunda bir eventi var. Demin telefonda ortamin yikildigini soyledi:)))))))) Ne de olsa Avrupali diyor:)))

Aksam yemegine tarifini Devletsah tan aldigim sehriyeli tavuk corbasi yaptim. Yanina da turp ve yesili bol salata. Saglikli beslenmeye basladiginizda "ozenli"den "takik"a terfi ediyorsunuz zamanla. Yani ben aslinda hayatimin hicbir doneminde cok da fazla sagliksiz beslenmedim. Yalniz Istanbul'da calistigim bir donem aldigimiz Sodexho larla haftanin iki uc gunu fast food yedigimizi hatirliyorum. Uc sene boyunca. Popomdaki selulitler ordan hatira, neyse ki feci degil ama hic yok da degil yani:( Her gun duzenli yurumeye dikkat ediyorum, hafta ici asagidaki gym e inmeye basladik. Yeni aletler de getirmisler. Yani spor yapiyorum ama selulitler gitmiyor. burdan onlari da protesto ediyorum!!! Eger bi popo bir adim attiginizda durmaniza ragmen jole gibi sallaniyorsa anlayin ki probleminiz vardir. Neyse benim durumum o asamaya gelmedi, gelmesin de yaaa:)))))))




Dipnot olarak da sunu ekliyorum. Obama iki eli kanda olsa work out yaparmis. Saat bes bucuk da kalkar ne olursa olsun bir saat vucudunu calistirimis. Michelle Obama da bu konuda cok ozenli ama kocasi kadar takik degil mis. Ben de bunlari okuya okuya gaza geliyorum iste. Benim Barack da benim gibi gaza gelse cok iyi olacak da hala gobek yerinde:)))