Saturday, March 14, 2009

Chimerasim


Dun gece Discovery Health'de bir program izledim. Bu kanalin Mehmet Oz yuzunden muptelasi oldum, hos surekli "You on a diet" in tekrarlarini veriyor ve ben bir seyrettigimi tekrar izliyorum. Yine de daha once onemsemedigim bir tip bilgisini obur seferinde daha iyi anliyorum. O yuzden tekrar mekrar demeyip her programi izliyorum.


Dun gece izledigim seri "You on a diet"tan hemen sonra ekrana geldi. Konu biraz ilgincti. Biraz degil bayagi bir... Ismi "I am my own twin" yani "Ben kendimin ikiziyim". Iki ayri kadini konu almis. Birinde 30 lu yaslarda bir kadin, bir zenciyle beraber, iki cocugu oluyor. Fakat o sirada ettikleri kavganin bin bes yuzuncusunu tekrar yapiyorlar, bin bes yuzuncu defa ayriliyorlar, kadin parasiz pulsuz, diyor ben bari devletten yardim aliym, o sirada da ucuncusune hamile. Bu arada devletten yardim alabilmek icin bilmem ne kurumuna basvuruyor, diyorlar ki DNA testi yaptirmamiz gerek, hem cocuklara hem size, tamam diyor kadin, problem yok, bir kac hafta sonra cagiriyorlar, bu cocuklar kimin, sizin olmadiginiz biliyoruz diye. HAAA diye apisip kaliyor tabii.. Doguma baba falan da girmis yani. Ama DNA bu boru degil, uzun lafin kisasi kadin cocuklarinin kendi cocugu oldugunu kanitlamak icin mahkemeye cikiyor. Bu arada kadin uc tane daha DNA testi yaptirmak durumunda kaliyor. Hepsinde durum ayni. Cocukla anne minimum %50 oraninda ayni DNA'ya sahip olurlarmis. Kadin ve cocuklar da hic uymuyor. Mahkeme diyor ki bir sonraki cocugun dogmasini bekleyelim. Bu arada en son velet dogarken bir tane gorevli de kadinla beraber doguma giriyor, kanlar aliniyor. Ve sonuc o bebek de kadinin degil DNA'ya gore. Simdi bunlar bir de fakir oldugu icin, yardim alabilmek ugruna devleti uyutmaya calisitiklari saniliyor. Bu sefer de embriyolar baskasinin yumurtasiyla mi sana koyuldu diyorlar. Sorusturma sorustuma ustune.


Bu arada farkli bir eyalette baska bir kadin, yasli basli, emekli olmus saygideger bir ogretmen. Bobrek transplantasyonu olacak, bu arada kendi dahil uc oglu ve kocasina DNA testi yaptiriyorlar, hangisinin bobregi uygun diye. Sonucta kocasinin ki uyuyor ama DNA'ya gore en kucugu haric diger iki oglu kendisinden degil. Kadin sok, aile sok, bir de tiraji komik birsey. Bunu anlatirken ogullari hala guluyor. Tabii doktorlar bu sefer diger kadin da oldugundan daha cok sasiriyorlar, bu yastaki kadin neden duzenbazlik yapsin. Neyse sonra kadinin hayatta kalan babasindan, abisinden de DNA aliyorlar, cocuklarla aralarindaki bagi buluyorlar.


Olay suymus, embriyolar cift olacakken nasil olsa birlesmis ve bu kadinlarin ikizleri olacak yerde iki ayri DNAlari olmus. Bir kanda cikan DNA digeri ara ki bulasin DNA. Organlarina kadar arastiriyorlar ancak diger DNA yi oyle buluyorlar. Bu iki kadinda iki embriyo da disi oldugu icin bunlar anlamamis, biri disi biri erkek oldugunda, bebek(Teksas'ta gorulmus boyle bir ornek), yari kiz yari erkek organlariyla dogarmis. Bu vakalarin tiptaki adi da chimerasim mis. Yunan mitolojisinde Chimera isimli yari aslan, yari yilan yari keci olan canavar tipli bir yaratiktan almis bu ismi.


Allahim dedim ya...