Wednesday, March 11, 2009

Yogurt


Dun aksam makarnadan yalanci manti yaptim. Boyle salyangoz gibi olan makarnanin icini manti iciyle dolduruyorum, uzerine sarmisakli yogurt bir de salca... Normalde mantiyi yanmis tereyag ve kirmizi biber ile seviyorum ama tabii bunun tadi onu kaldirmayacagi icin salca yapiyorum, makarnanin suyundan.

Ayrica her gece yatarken whole foods tan aldigim kefir ve organik yogurtla ayran yapiyorum bir bardak kendime, bir bardak askima. Yogurdun yararlari cok fazla ama evde yaptiysaniz daha da fazla. Ben evde yapmaya usenip organik aliyorum, turk yogurdunun tadina benziyor.

Gecen gun Gungor Uras'in Turkiye'de yogurt uzerine yapilan oyunlarla ilgili bir yazisi vardi, sinir oldum. Yogurt kelimesi bile turkce den geliyor, bizim beslenme kulturumuzun olmazsa olmazi, bir seye de dokunmayin be kardesim demek geliyor!!! Neyse en azindan su bloglar var da bireysel protesto yapiyoruz, bunun icin ceza yok, iki uc kisi bir araya gelip bunu yapsak on sene icerdeyiz, malum!!!
Yogurt bagirsak florasini guclendiriyor, bagirsaklarimizdaki yararli bakterileri artiriyor! Bu boyle gecistirilecek birsey degil, neden, cunku bagirsaklar immune sistemimizin en onemli organi. Iyilerse ne mutlu, kotulerse hapi yuttuk:(((( Canli canli bakteriler var icinde yogurdun, disarda satilanda bu bakterilerin genellikle iki turu bulunuyor. Evde yaptiginda daha fazla bakteri turuyor. Agizdaki cici huylu bakterileri bile etkiliyormus, sutten(ozellikle pastorize sutun dogru duzgun yarari olmadigini dusundugumuzde) cok daha iyi bir kalsiyum kaynagi. Arastirmalar yapildiginda en uzun ve saglikli yasayanlar hep cok fazla yogurt tuketenler arasindan cikiyor, tabii low fat-az yagli tuketmekte yarar var. Kolon kanseri tehlikesini dusuruyor. Bu arada biraz ilginc olacak ama her gun disari cikmak gerekiyor, bok cinsinden:))), yoksa icinizde toksinler birikiyor, bunlar da kalinca kotu huylu canlilar besleniyor. Icimiz kocaman canli bir fabrika aslinda.

Bu Amerikalilar sade yogurdu hic sevmiyorlar, cogu ayrandan nefret ediyor. Yogurt onlar icin meyveli yenmesi gereken tatli turunden bir besin. Ben de allah biliyor o tipleri hic sevmiyorum, sentetik geliyor, kendim yaparsam baska. Sade yogurdun icine meyva dolduruyorum. Bir de arada yogurt maskesi yapiyorum, yulafla karistirip yuzume, cok yumusak oluyor ondan sonra suratim, pamuk gibi, canimmm...